Revistă print și online

Cătălin Mitulescu: Personajul în film

Care este cel mai important lucru în construcția unui personaj de ficțiune?

Cred că punctul de la care pleci, inspirația inițială. Poate să fie un om pe care îl cunoști, îl întâlnești, citești despre el sau îl visezi. E posibil orice, dar oricum ar fi, este o întâlnire pe care cred că e important să o ai cât mai prezentă tot timpul în care lucrezi. Să o refaci când se pierde, să o menții interesantă tot timpul.


Biografia? Portretul? Acțiunile? Replicile ? Desigur, toate sunt importante dar pentru tine ce-ar fi pe primul loc?

Defectele mă inspiră. Personajul să fie ca o corabie lovită care încă plutește, cât mai distrusă, dar încă la suprafață. Un crucișător care reușește să iasă din port după un Pearl Harbour.


Care este cel mai elaborat personaj al tău? - cum l-ai gândit, cum l-ai desenat, care e partea preferată din evoluția lui?

Nu știu care este cel mai elaborat, dar îți spun despre ultimul, pe care l-a jucat Gheorghe Visu în Heidi, Nea Mișu, un polițist aproape de pensie care se pregătește să iasă din lume, vrea să scape de oamenii pe care nu prea îi mai suportă, dar se face praf când i se oferă șansa să trăiască o aventură de adolescent. Evoluția în poveste poate să însemne uneori și involuție. Se mai întâmplă.


Care este modelul tău de personaj - din literatură sau film, teatru…?

Nu am un model, sunt foarte multe personaje care mă inspiră, uite, de exemplu am terminat chiar acum Copilăria lui Kaspar Hauser de Bogdan Alexandru Stănescu și îl am cu mine pe Tătuțu… e minunat.

ZENOB

Zenob face parte din grupul "Perucile verzi".

în același număr