Filosofia pe vârful picioarelor

O singură imagine face cât o mie de cuvinte, spune o mantră plată din limba engleză, preluând o aserțiune infinit mai plastică a lui Ibsen. Tocmai despre o fotografie mi-am propus să vă vorbesc pe scurt aici, dar una a cărei semantică, fie și la un nivel de suprafață, generează explozii de umor involuntar. Bernard-Henri Lévy sau BHL, cum îi place să fie alintat, este, precum singur se recomandă, filosof. În secolul al XVIII-lea, un individ ca el ar fi ocupat, timorat, colțul canapelei unui salon, sorbind avid ironiile unui Vauvenargues sau aforismele unui Rivarol. Născut însă două secole mai ...

Malmkrog. Ofensele frumuseții oratorice

Sunt anumite filme care se lasă greu descoperite, care se dezvăluie cu lentoare, cu o curgere evenimențială vâscoasă, implozivă. Sunt anumite filme care cer de la spectator răbdare, amăgindu-i cu doza de adrenalină a unei turnuri imprevizibile. De asemenea, sunt anumite filme pentru care convenția spațio-temporală ori configurațiile psihologice ale personajelor servesc ca pretext nu pentru o acțiune elaborată, ci pentru lungi tirade aforistice în care personajul central este, de fapt, limbajul însuși. Un astfel de film este Malmkrog – coproducție între Romania, Serbia, Elveția, Suedia, Bosnia și Macedonia ce poartă semnătura lui Cristi Puiu – un film pe care, ...

Invitații lui Zenob: Alexandru PAPADOPOL

L-am văzut în filme - v-aduceți aminte: Marfa și banii, Occident, Acasă, la tata s.a. Și totul ar fi rămas aici, dacă nu apărea Pompiliu, cu bluza lui penibilă, un erou din Două lozuri. De la Pompiliu au pornit toate aventurile lui Alexandru Papadopol pentru că fără s-o știe, acest tip te face să te ții după el. Îl vezi și gata - ai devenit clientul lui, îl urmezi peste tot, iar dacă dispare în vreo clădire, într-un bloc cenușiu de exemplu, îl cauți disperat, cum mi s-a întâmplat mie. Ei bine, pentru Alexandru Papadopol a fost chiar mai mult, ...

8 observații personale pe marginea Galei UNITER

Luni seara spre marți dimineața s-a desfășurat ediția 2020 a Galei UNITER, un eveniment care ar trebui să reunească întreaga comunitate teatrală din România în jurul premiilor anuale ale breslei. Anul acesta, din cauza pandemiei, gala a fost devansată, având loc tot la Craiova, așa cum era programată, dar nu în luna mai, ci în septembrie. Plasată în ziua echinocțiului de toamnă, gala ar fi trebuit să beneficieze, sub auspicii astrale și (cvasi)regale de un echilibru cert. În următoarele rânduri voi puncta câteva aspecte ale experienței prezenței la această gală, mai ales că pentru mine a fost o premieră, pe ...

Domul Runit, în Oceanul Pacific

De cum se lumină de ziuă, porniră spre Dom cu o barcă cu motor pilotată de Alfred Rippley, însă nu înainte ca bodyguardul acestuia să-l percheziționeze. Imensitatea pacifică era netulburată, o netezime perfectă se întindea peste oglinda de jad a apei. Rudy sorbea dintr-o limonadă. O frunzuliță de mentă se legăna între cuburile de gheață, clinchetul cristalului scump era inaudibil în huruitul motorului. Cu o seară în urmă, la petrecerea de pe Jaluit, un atol desenat ca un șarpe în salba Insulelor Marshall, Alfred Rippley îi făcuse propunerea, cuprins de adrenalina unui cercetător marin: — Trebuie neapărat să vedem acest ...

Desfătări spirituale

Încerc de ceva vreme să găsesc 8 evenimente culturale pentru care aș lăsa casa sau terasa (după caz, atenție, fac parte din "breasla artelor") și nu prea îmi iese. Sigur că se poate trăi fără artă, n-am văzut pe nimeni zvârcolindu-se pe stradă, în chinuri, de dorul evenimentelor culturale… Dar ar fi păcat și pustiu. Unde aș merge, dacă aș merge??? Iată un top al preferințelor personale, cu întâmplări mai mult sau mai puțin actoricești... PAPAGALUL MUT în regia lui Nae Caranfil, cu Vlad Logigan și Claudiu Bleonț, 1 oct, ora 19.00. TNB Cred că sunt treizeci de ...

Stil înalt

„— În sfârșit, aș vrea să vă mai spun ceva. Fără îndoială, este una dintre> ultimele dăți când vă vorbesc. Am venit la Thetford Mines pentru că în altă> parte nu mai eram dorit. Și voi pleca de aici din aceleași motive. De două> ori am căzut în greșeală. De două ori am fost alungat. Cu siguranță, veți> auzi despre mine niște lucruri destul de neplăcute. Toate vor fi adevărate.> Și încă o dată, n-am nimic de spus în apărarea mea. Dar trebuie să știți că> în toți anii pe care i-am petrecut ...

Copiii se plictisesc duminica

Căsuța lor din Blaj avea aerul unui kibbuț. Doar în aminitirile lor tandru construite, străbuncii erau grofi, aveau doar tacâmuri de argint și menajere crescute de călugărițele Ursuline. În realitate, casa lor găzduia toate nimicurile posibile, ca un decor de teatru gata să se prăbușească. E umitor câte lucruri pot coabita pașnic în casele oamenilor: volume broșate și bibelouri înspăimântător de urâte, poze vechi cu margini dințate lăsate alandala pe un o masă instabilă, o umbrelă japoneză parcată lângă piciorul unui divan acoperit cu o cergă, flori uscate prinse cu scotch pe oglindă de pe hol, de parcă vreun Cattelan ...

Ion Bogdan LEFTER despre doctorate (2)

Care e cel mai neobișnuit sau atipic subiect de cercetare al unei teze de doctorat pe care ați coordonat-o? Am îndrumat multe teze cu subiecte interesante, unele foarte ingenioase, însă nici una cu totul „stranie” sau „atipică”. (Te rog să observi că folosesc verbul „a îndruma” pentru „conducerea științifică”, așa cum e ea definită legal; acum destui ani, hâtrul profesor Ștefan Cazimir, marele „caragialeolog”, mi-a atras atenția că un doctorand nu poate fi „coordonat”, căci termenul ar presupune minimum două persoane care să fie co-îndrumate!, avea dreptate, așa că îi reiau argumentația de câte ori am ocazia!). Îmi dau seama ...

Din non-existență, degeaba

Pe când încă mă jucam de-a vacanța pe malul mării, cineva mă întreabă cum mi se pare vara virusului. Sunt atât de căzută în mine de ceva vreme, încât îmi percep aproape cu voluptate propria inerție. Nu mi se clintește nicio geană de voință. Nu văd ce aș putea spune eu și nu pot să spună alții (dacă n-or fi și spus deja ce de abia ar urma să-mi treacă mie prin cap, darămite prin expresie). Nu văd de ce ar interesa pe cineva, nu văd ce aș putea spune eu interesant. Non-existența de-a care mă joc de ceva ani ...

Puppets Occupy Street – un mega-joc urban

Laura Pumnea - Vizual - nr. 32 / 21 sept., 2020

Îl știți pe prietenul de care îți e dor tot anul, pe care abia aștepți să îl revezi în carne și oase, pentru că are atâtea să-ți spună, iar tu îi primești poveștile cu uimire și încântare, pentru că nu sunt niciodată aceleași, pentru că le sublimează mereu, dându-ți libertatea de a lua din ele ceea ce te inspiră să visezi, să creezi, să te bucuri, să te joci, să te reinventezi? Un astfel de prieten a devenit în 7 ani de existență Festivalul Puppets Occupy Street de la Craiova, pentru artiști, public, parteneri, voluntari, pentru fiecare entitate implicată în ...

Balanța între roman și film

Ce te frapează în Balanța, romanul lui Ion Băieșu, e viteza cu care se derulează poveștile. Uneori, ai impresia că naratorul le mitraliază, în rafale. Iată cum se întoarce eroina Nelade la spital acasă: „Se ridică și ieși fără să închidă ușa. Taxiul o aștepta. Se urcă și ajunse în fața casei în cinci minute. Când să coboare, își aduse aminte că nu are bani la ea și-l rugă pe șofer să vină până sus. Când ajunse sus, găsi ușa deschisă și clanța spartă. Alergă înăuntru și descoperi patul în care lăsase cadavrul tatălui ei gol. Nela scoase un țipăt ...

Bazar de Cotroceni 2020

Prima jumătate a anului a fost ruptă dintr-un scenariu distopic. Erai aproape sigur că exiști doar tu, nu maivăzusei exteriorul casei sau al blocului decât în amintiri și scurte sesiuni de cumpărături (necesare și pline de anxietăți). Până și Celălalt era o amintire, o imagine pe Zoom, o postare pe Facebook – era și nu era. Odată cu ridicarea restricțiilor, au început mai timid și evenimentele. Cartierul Cotroceni, intitulat pe fugă „acasă” în ultimii zece ani, are o comunitate pe care am cunoscut-o în urmă cu 5 ani la unul dintre evenimentele lor. De atunci mă las anual încântată de ...


Echivocul nodului gordian
Alungat din Egipt, arestat în Italia...
Iubiri caraghioase
Între célérifère și balansoar
Ea pășea prin lumea aia înțolită-n blugi
Cum închei o poveste?
În răspăr. Literal și în toate sensurile
Robert Șerban. All inclusive
Un paradis ca oricare altul
Necesitatea destrămării PSD-ului
Exotisme sadoveniene
EurAfrica. Jurnal de scriitoare
Despre daimoni și alți demoni: Materiile întunecate
Poeme
Doi oameni cu simțuri, dorințe și spaime…
Cuvinte călătoare
Molime și literatură
Elogiu poveștii
Pleonexia
Ficțiune și astrologie
Din Africa, despre Africa
Touch Me Not - 9 nominalizări la GOPO
Recviem vesel pentru tata
Opt începuturi incitante de roman
Scrisul cotidian
Vorbești imagini? Romanul grafic
Arsen Arzumanyan,  armeanul  fără  frontiere
La Gomera sau sunetul vieții și al morții
Deschiderea care se închide
Griul este noul negru
Madelaine cenușii
Panait Istrati. Un Crăciun la Viena
Griul este noul negru
Iașiul și arta de centru
Ce rămâne din literatură
Culorile amintirilor noastre
Paraziți printre noi
Viața ascunsă
Tăcerea creatoare
Brexit
Obiecte
Ce fac scriitorii în vremea pandemiei?
Panait Istrati. Pentru prima dată la Paris
Anita. Efectul fluturelui
Batista neagră
EurAfrica. Jurnal de scriitoare
Christian Boltanski: manifest împotriva uitării
Ce-ți mai aduci aminte din marile romane citite cândva?
Pienza, orașul ideal
Distopia sau noul realism ecologic
Cartea pierdută și .... regăsită a lui Ion Mureșan
Semn de carte
Romane mai puțin promovate: Pipa domnului Horipundo
Sabisky
Singurătatea lui Paul Goma
Paul Goma. Demascarea Răului
Obiecte exotice
Vulnerabil
Lecția de tresărit
Fața nevăzută a nopții
Între elanuri și frisoane. Pauză de publicitate
Nu motivul morții contează - românii îl îngropaseră din 1977
Galofobia lui Auden
Huis-clos teatral despre condiția femeii în Maghreb
Ernesto Cardenal și poezia militantă
Un film catalan
Ce fac scriitorii în vremea pandemiei?
Boli (in)suportabile
Trista poveste a cavalerilor rătăcitori printre cuvintele zilnice
Virusul Hamlet
Litost
Artele pandemice
Nostalgia va fi ce a fost
niște olteni împuțiți
Adolescenți din secolul trecut...
Un tip eteric: tovarășu’ cu protocolu’
Noi și Hamlet
De la bătălia Dresdei la războiul coronavirusului
Ce fac scriitorii în vremea pandemiei?
Reflecții despre intimitate
Amurgul zeilor în variantă western
Stereotipuri vechi și noi
Apusul democrației
Culorile tulburi ale istoriei
Invitații lui Zenob: Ana Niculescu
În contra-timp. Distanțări, plictis, respirație
Dan SOCIU: două poeme inedite
La revedere, Coronavirus!
Ce fac scriitorii în vremea pandemiei?
Călătoria oamenilor cărții
Universitatea în vremea holerei. Reflecții rutiere de-acasă
Medeea. Poem scris cu furie
John Ashbery: La ferma Nordului
2020 - Eu și Beethoven în carantină
Gestionarea hazardului
Cum e să fii profesor în vremea distanțării sociale?
The End?
Kiefuri și taclale de Sfintele Sărbători
Invitații lui Zenob: Cătălin D. Constantin
Literatura contrafactuală
Comoara pierdută
Rețeta Negerküsse-lor
Ce fac profesorii în vremea pandemiei?
Răsfoind un roman
O lume de specialiști
Pierre Michon: a scrie locuind în inima limbajului
James Tate: Poeme
Lars von Trier. Un Dante al ecranului?
Cinematic
Lapsus memoriae
Sadoveanu și „viețile sfinților”
Invitații lui Zenob: Cosmin CIOTLOȘ
Invitație pe Coasta Dalmată
Poeme
Observatori cu pene, observatori cu blană
casa de dincolo de ocean
Răsfoind un roman
EurAfrica-Jurnal de scriitoare
Spioni, Seducție și Sinestezie
Robert Frost
Richard III de Thomas Ostermeier                                                                      
Nu trupului ca marfă
Cercul profesorilor dispăruți... în spatele ecranelor
Cartea în șomaj tehnic
Două tipuri de poeți
Invitații lui Zenob: Adrian TITIENI
Învățături către fiu, confesiuni despre tată
Tatăl meu la izolare
Nevoia de a fi pomenit
Actul matricidului
Însemnările unui estic mântuit
Dincolo de Apa Sâmbetei sunt Rohmanii
Serghei Jadan citit de Dan Sociu
Traviata. Între teatru și operă
Autodenunț
Cercul profesorilor dispăruți... în spatele ecranelor
Câmpia în flăcări
Implicarea și hainele ei fistichii
Patru cărți de istorie literară & culturală tânără
Invitații lui Zenob: Oana BOȘCA MĂLIN
Jurnal de scriitor
Viața mea se va schimba
Dincolo, dincoace de poezie
Tulburătoarele vrăjitoare din castelul Șeitanilor
Zagori. Dincolo de munți
...
Un sonet de​ Edna Millay
Plimbări berlineze
Copacul. Micro-tratat de antropologie culturală
Nostalgia ca Reality-Show
Dor de facultate
Keepsake și „scânteierile delicateții”
Robbe-Grillet și viitorul romanului
Invitații lui Zenob: Adrian MAJURU
Amintiri de scriitor
O urăsc!
Captivități selective
Andrew Singer povestește
Povestea noii statui de la Universitate
Euri interbelice
Orașul lui Aslı Erdoğan
În răspăr cu instinctul de conservare
Dialog pe NV: tineri scriitori
Un poem de Fredrick Seidel
Revoluțiile se petrec o dată la trei decenii
Wannsee
Invitații lui Zenob: Ioana PÂRVULESCU
Generația (1)
Arta războiului
O poveste ca une montagne russe
Suflet de femeie sub Aurora Boreală
Vizita
Timp virusat
Două poeme​ de Andrew Singer
Mort ai fost și te-am aflat
Lectură subiectivă
Când e orașul mai fericit?
Ademeniera albinelor în stup
Un poem de Zachary Schomburg
Little Richard
Copilărie și lectură
Invitații lui Zenob: Adriana PETRESCU
Cărți și hazard
Poeme
Ceasuri și busole
Media literacy
Piele întoarsă
Margaret Atwood, Testamentele
De vorbă cu Anca Cheaito
Vestul sălbatic ca ficțiune Paradigmă (I)
Inferno. De la Dante la Castellucci
Un poem de Tony Harrison
Anarchy in Rumania
FITS 2020 – din culise
Invitații lui Zenob: Alex Iordăchescu
Biletul și brățara de festival
De partea nevăzută a muntelui Șogor
Camera lui Giovanni
Ce visa Nabokov?
Poeme
Biblia și iPhone-ul
Romulus BUCUR
Something is rotten in the state of Denmark
Despre case și (re)găsirea unui drum de urmat
Dobrogea – o tipă cheală?
Un poem de Wendy Cope
Moartea la Minneapolis
Specii minore
Invitații lui Zenob: Adriana IRIMESCU TITIENI
Cartea ca busolă și arheologia spirituală
POEME
Martha Bibescu și Marcel Proust
Păsărarul
Șerpi și păsări
Paul MANDELBAUM: Vremuri nebune aici, în Statele (încă) Unite
Seamus Heaney: La mure
Beirut, mon amour
Elefantul vizirului
Restaurația
Sexul și genul
Invitații lui Zenob: Camelia VĂCARU
Obiectivitatea și nevralgiile ei
O noapte la frontieră
Kapetanissa
Acolo unde nu ningea niciodată
Ieșirea din izolare
Flori Couriol, traducătoarea
Ben Mazer: Imperialistul merge în India
Un roman de succes
Dedal și Icar, înscriere inversă
Poeme
GOPO 2020
Despre bârfă
Călătorie în miraculoasa lume a plantelor
Invitații lui Zenob: Mihai ENE
Monștri. Filmul tău, al meu, al nostru
Zgârciuri. Ultimul an cu Ceaușescu
Gadfly
Povestea unui radio, povestea unui masacru
Abigal Samsonite
Incendiatorii viitorului
Robert ȘERBAN
HAL 9000
Dorința – Mathias Énard
Miss Julie, „pin up” made in Rusia
Heather McHugh: Ce a gândit
Scarlett O’Hara și Leiba Zibal
Madlena lui Proust în versiune poloneză
Invitații lui Zenob: Cristian POPA
Eșecul iluminiștilor
Sandrino
Pe străzi, cu gândul la Leopold
Prelungiri fictive ale memoriei culturale
Cad oameni
Pavese - Meseria de a trăi
Andrada YUNUSOGLU
Autobahn sau despre oameni și mașini
Kingsley Amis: Către un copil născut fără membre
Occidere aude!
Revoltă socială și schimbare de paradigmă culturală
Invitații lui Zenob: Anastasia GAVRILOVICI
Radu NICA: Pool (No Water). Art (No Limits)
Bube, mucegai
Scrisori din Costa Rica
Poeme
Rita²
Savu POPA
Elogiul tatălui
Prinși în lift
Yehuda AMIHAI: Poeme
Topul formulărilor memorabile
Revoltă & schimbarea paradigmei culturale
Invitații lui Zenob: Andrei CREȚULESCU
Titirezul timpului
Poeme
Ruben Brandt și arta de a fura artă
Jussi Valtonen
Frumusețea care nu trece
Mihai Ignat
T​impul în izolare
Micul Prinț la Oscaruri: Joaquin Pheonix
Camuflajele lui K. H. Hödicke
Richard Wilbur: Un poem
Scrisorile lui Oscar Wilde
Despre iubire și moarte
Invitații lui Zenob: Andrei ȘERBAN
Trilogia disoluției
Mustața lui Hitler
I was looking at the ceiling, and then I saw the sky
Eros și literatură
Nașterea
Peluza regelui: Iulia Hașdeu și Eric Cantona
Vestul sălbatic demistificat
Ron Padgett: Alee
Sirma Voivoda
Ficțiunea lui Munro
Reverii palladiene
Amintiri cu Gellu Naum
Invitații lui Zenob: Simina DIACONU
Ultimul testament al lui Oscar Wilde
Poeme
Berta Isla – Javier Marías
Intrigi alambicate
Proză scurtă
Poeme
Nichita Overdrive: Delos
Marian MIHAI
Teatrele și grădinile de vară
Recomandări horror pentru o vacanță non-horror
Nouăsprezece trandafiri
Invitații lui Zenob: Bogdan Simion COBZARUL
Doi poeți și-o armă cu lunetă
Discuția
Alberto Moravia – Amorul conjugal
Act final
Poeme
Blecher, azi
Louise GLUCK: La râu
Maria CÂRSTIAN
Zece ani mai târziu
Împotriva Facebook-ului
Vacanțe de scriitori în timpuri grele
Invitații lui Zenob: Ioan CRISTESCU
Cheia bisericii?
Poeme
Ileana MARIN: „vibrația reală a vocii care te atinge"
Oameni și istorii din Est
Așteptarea
Miruna VLADA
Printre turiști care fac poze
Franz WRIGHT: Alcool
Relaxat, despre timp
Sub semnul lui Boris Vian, al lui Raymond Queneau și al lui Lewis Carroll...
Invitații lui Zenob: Marius DONICI
O istorie în cheie ludic-minoră
Poem cu tractor
Regele Carol I în scrisorile către Regina Elisabeta
Kiki, c’est qui?
Strada Luminii Nr. 2A
Toate trec – la Veneția
O familie de armatoli
Un călător de profesie
Andreea PETCU
Omul de castane
Opt romane românești în registru fantastic
Blestemul timpului liber
Marsilia. Ficțiune și pitoresc (1)
Invitații lui Zenob: Cristina BOGDAN
Cuvântul-cheie este Frica
Plimbări cu Beatrice
Alessandro Baricco: Mireasa tânără
Boss. Technosboss
Diamante pentru Kimberly
Patrick Modiano sau dincolo de coincidențe
Wisława Szymborska: Nevasta lui Lot
Opt sonați din literatura română
Despre studiu
Amparo Dávila și oaspeții ei
Invitații lui Zenob: Andrei BONCEA
Biografie durabilă
Poeme
Born A Crime
Lillian
Zi de zi la ora zece
Prin ochii bunicii, la Sozopol
Marsilia. Ficțiune și pitoresc (2)
E nevoie de curaj să fii profesor în România
Lunea cehoviană
Opt povestiri bune, găsite pe net
Filme de savurat în pandemie
M-am îmbolnăvit de COVID
Invitații lui Zenob: Alexandra NICULESCU
Lucruri neștiute despre lumile posibile
Ușa secretă
Emil Botta sau arta fugii din realitate
Actorul demascat si spectatorul mascat
Mostra
Tatăl renegat al cubofuturismului rus
Unde te grăbești? II
Un poet pus pe șotii
Opt cărți apărute în timpul pandemiei
Fără sfaturi
Literatură și ideologie
Invitații lui Zenob: Aurora Speranța Cernitu
Ion Bogdan LEFTER
Frumusețe cafea
Scămoasa
Marsilia. Ficțiune și pitoresc (3)
Între realitate și vis
Fernando Aramburu: o carte așteptată
Billy Collins: Prima zi cu zăpadă
Despre semnificația culorii
Școli renovate

NOUA LITERATURĂ

Roxana DUMITRACHE scrie dens, cu aglomerări descriptive care te introduc într-un univers ficțional pe cât de veridic pe atât de straniu, cu accent pe aspecte vizuale care te intrigă. Dar acesta nu este decât ambalajul unui epos legat de probleme reale, militant fără ostentație. Debutul recent, cu Papa Nicolau…., indică un traseu pe care proza publicată azi îl reconfirmă, un fragment din viitorul roman. Atentă la detalii, Roxana le aduce în prim-plan pe cele legate de temă, astfel încât povestea se adună cu grație și mai ales în mod convingător. Gestualitatea banală devine ritual social, iar atmosfera abulică a unei comunități neînsemnate amplifică evenimentul epic. Scrisul Roxanei Dumitrache este rafinat, inteligent, creator.

Doina RUȘTI

CARTEA SĂPTĂMÂNII

Delirium

de Enda Walsh

Recomandată de Alexandru Papadopol

Bogdan TĂNASE recomandă o carte

Ickabog

Un proiect internațional la care participă și Editura Arthur,  la invitația scriitoarei J.K. Rowling. O poveste gratuită, un foileton online, aici, doar în perioada 1 septembrie – 16 octombrie 2020. Și un concurs de ilustrații. 

ÎN CURÂND

Fernando Aramburu – Utilidad de las desgracias y otros textos

Coming soon: apare în cinci zile. Ar părea că sunt vreun fan Aramburu, de-l recomand atâta, și, de fapt, poate sunt. Noua carte are doar 352 de pagini, deci la jumătatea Patriei și reunește articole de-ale scriitorului. Despre ce sunt? Să vedem: copilăria lui în San Sebastián, experiența ca profesor în Germania, ritualurile lui când se apucă de scris, plimbări și călătorii, ce l-a fascinat pe el la Camus (aici mă gândesc iar la Pamuk pentru că are și el pagini întregi dedicate aceluiași scriitor). E o carte cu multe detalii din cotidian, ca dragostea pentru păsări, veverițe și literatură.

Alexandra NICULESCU

Aventură noir si fantasy, din octombrie. Hachette UK.

Editura Paralela 45

Să ne amintim: Marfa și banii (r. Cristi Puiu)

FOTOGRAFII

de Bianca ZBARCEA

The Wasp
by Ogden Nash

The wasp and all his numerous family
I look upon as a major calamity.
He throws open his nest with prodigality,
But I distrust his waspitality.

Apariție editorială la Budapesta

Numărul 4/2020. Revista Szépirodalmi Figyelő apare fără întrerupere din 2002

BURSE PENTRU SCRIITORI

Fundația Cărturești, în parteneriat cu Asociația Maria și Pro Patrimonio, anunță inițierea unui program de burse și rezidențe de creație literară. Mai multe aici

Bani negri (pentru zile albe). Un serial HBO, semnat de Daniel Sandu.

În fiecare an apar șapte mii de filme în lume, dar cel pe care îl faci tu trebuie să aibă ceva inedit. (Daniel Sandu)

Ioan CRISTESCU, despre Alice Voinescu, la Cultura in direct, MNLR

Anul BEETHOVEN

Copyright © optmotive.ro