OPTm
nr. 75

casa de dincolo de ocean

nu putea fi decât mirosul tristeții tale care de obicei se ascunde în acel loc al gâtului tău în care plictisul rutinei se ciocnește de uscăciunea rece a spaimei 

sau de preaplinul lasciv al salivei vreunui mascul în călduri care se freacă de tine 

chiar de acel loc 

în care pliurile ușor vinete de piele

se acoperă de pliurile acestei eșarfe 

ascunzând singurul spațiu minuscul dintre vertebrele arcuite ce susțin greutatea unui cap dinamitat de plăcere 

ceafa transpirată de dorința femelei 

ce visează posedări demonice 

până în momentul în care 

cartilajele acelea invizibile 

par să iasă prin piele strivite de mușcătura masculului și sexul lui laș ascuns între faldurile feselor ei 

sexul invizibil ce străbate profunzimile acestui ocean 

acestui miros de-a lungul coloanei vertebrale 

coloana docilă și înfometată a femelei în călduri care își reface în minte în sens invers toate gesturile lui pe pielea ei 

toată geometria tactilă a porilor săi 

în căutarea esențelor tari de feromoni 

care deveneau 

cristale 

de 

sare 

pe suprafața întinsă a pieptului ei 

cristale sărate de ocean verde și albastru 

în care apa 

doar 

un 

alt 

mod 

de a descrie 

posedarea 

și toate acele ritualuri 

în care degetele lui îi dau de pe umeri greutatea paltonului și bluza trandafirie cu ușoare urme de transpirație fierbinte asemenea gurii lui atât de cărnoase ce se plimbă pe gât și pe sâni în timp ce-ți spui că ai ajuns unde trebuie 

că te-ai reîntors în ocean 

în brațele lui 

care te așteptau 

care te căutau 

chiar și în întunericul propriului tău somn imaginându-ți că dincolo de beznă te va aștepta dezbrăcat și paralizat de poftă prins în tentaculele unor anemone electrice pe care chiar și tu le simți acum în clipa asta în care buricele degetelor sale îți desenează pe piele o altă anatomie

silueta unui animal nocturn 

Andrei ȘERBAN

Doctor în filologie, asistent universitar la Departamentul de Artă Teatrală (Universitatea „Lucian Blaga”, Sibiu), secretar literar al Teatrului Național „Radu Stanca”, Andrei iubește teatrul, cinematografia și literatura – nu neapărat în această ordine.

Echipa
Arhiva

ISTORIA VIE A LITERATURII ROMÂNE

(Anii 90. Anii 2000: 1998-2005. Anii 2005-2007. Anul 2008-2009. Anii 2009-2011. Anul decăderii - 2012. Prin cenușa imperiilor - 2013-2019.)

PS. Vă așteptăm cu amintiri, opinii, comentarii - să scriem împreună istoria literaturii postdecembriste.

O dată pe lună

casa de dincolo de ocean mi se pare un text spectaculos ca experiență a trăirii: fără artificii, fără prefăcătorii. E un lung poem, semnat de Andrei Șerban, un pseudo-roman zice el, un experiment erotic & ontologic, în interiorul unei nopți de februarie. Un text de literatură pură.

Doina RUȘTI

 

 

 

 

Mihaela DEDEOGLU - despre OPTm

 

 

Cartea săptămânii

Cartea Nunții​

de G. Călinescu

Recomandată de

Lucian Mîndruță

 

 

 

Editura Cartex

 

Recomandări 8M

 

 

 

 

 

C​amera de Emma Donoghue

 

 

 

Anul BEETHOVEN

 

 

CRONICHETE

The Death of Vivek Oji de Akwaeke Emezi nu e o carte despre moartea unei femei frumoase. De fapt, personajul principal nu e o doamnă. Iar povestea nu-i numai despre moarte. Narațiunea nu e lineară. Nu vei da peste personaje plate. Nu te vei lovi de prejudecăți rasiale. N-or să-ți dea lacrimile… de râs. N-o să-ți fie rușine să recunoști că e posibil să fi auzit de Toni Morrison. Și n-o să renunți să citești cartea doar pentru că-i știi finalul încă din titlu. Există un risc, totuși: se prea poate să-ți dorești să (re)citești Cronica unei morți anunțate. Domnul Marquez e pe-aproape. 

Sandra OPRESCU

 

 

 

În fața imaginii. Întrebare despre finalitatea unei istorii a artei de Georges Didi-Huberman (Ed. Tact, 2019) este un volum de referință în domeniul studiilor vizuale, chiar și la 30 de ani distanță de la apariția lui în Franța. 

Pentru autor, imaginea înseamnă, după cum indică traducătoarea cărții, Laura Marin, o suită de termeni aparent în opoziție: reprezentare, dar și prezență; formă, dar și forță; semnificație, dar și senzație.

Cristina BOGDAN

 

 

 

 

Fahrenheit 451

 

Adrian JICU, la bibliotecă

 

 

 

 

 

 

 

 

Clopotul scufundat

 

 

 

 

Prin curtea cu ascunzișuri rotitoare S-a rătăcit un cățel de vânătoare Pătat cu negru și coadă scurtă, Înscris cu macule trandafirii pe burtă, Având urechile blegi și cărnoase, Slab ca-nfățișare, tare-n oase, Mă rog, un cățel mic și neajutorat Ieșit pentru întâia oară la vânat...

 

Leonid DIMOV - Antimetafizică

 

 

 

 

Un thriller de succes

 

 

 

 

 

Al cincilea risc

 

 

 

Arta japoneză a băilor de pădure

 

 

 

O carte de citit duminica

 

 

Recomandată de Liviu Szoke

O superbă continuare a aventurilor Pricoliciului și o excelentă reinterpretare a basmelor românești, adaptate pentru cititorii de astăzi, în care personaje de legendă precum Făt-Frumos, Ileana Cosânzeana, Sfânta Vineri, Verde-Împărat, calul lui Harap-Alb, precum și zmei, zmeoaice, zâne rele sau bune, vampiri, iele și multe altele își dau mâna și se confruntă pentru a alcătui o poveste modernă, de mare actualitate, ce reflectă perfect problemele cu care se confruntă societatea românească modernă.

 

O istorie secretă a Țării Vampirilor, II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © optmotive.ro