și la revedere
goodbye pasăre care te-ai izbit în geam
goodbye milimetru în plus de gârbo
ciao aripioare colorate la care am ținut
emergente din răcitura indiferenței
pupsi furie în casă
de cea mai înaltă puritate furie
goodbye noroi al urmelor
pe coridorul personal
noroi încărcat emoțional goodbye
stroboscopie
nostalgizat de fortificații
armuri și formațiuni de luptă
munca agentului epidemic
în rândul armatelor
capătă coloratură onestă
după înduioșarea hedonistă
și cheful gigantic
orfani între patru pereți
cu fețe vopsite negru
albul ochilor
apare și dispare
flutură steaguri purpuriu închis
ceva la fel de puternic
un transformator proaspăt vopsit
alb cu jaluzele albastre
lângă un zarzăr în floare
viața gata să erupă
sub solzii babilonici
oameni prinși de vertij
îndepărtându-se încet
în ocheanul întors
ceva la fel de dureros
pasul mecanic
spre marele colaps
revolta sub semnul entropiei
steaguri purpuriu închis
forțele de coeziune
și perturbatoarele
We all live in a russian submarine
Lumina reflectată de părțile strălucitoare
ale mașinilor și clădirilor pe calcane.
Pătratului de lumină care apare
deasupra frigiderului după-amiaza
îi spun domnul viteză.
În general lumina,
senzația că nu te atinge suficient.
Afară, doi ninja adolescenți
atacă, zbiară și înjură.
Se umflă mușchii în ei ca orezul.
Păsări obosite, cu burți melancolice,
îi privesc de lângă puii lor.
Spațiul în care trăiesc îmi trezește
sentimente ambivalente.
We all live in a russian submarine.
Mă antrenez să devin mai moale
în calea undelor gravitaționale.
retractil/ repetitiv
să întâlnesc oameni
mă mai gândesc
împovărați de semnele locului
experiența desenează relief pe piele
să întâlnesc oameni
să ghicesc din stropi de salivă
împroșcați în momente de entuziasm
dezechilibrele PH
și cronobiologia crepusculară
să întâlnesc oameni
diagramele fericirii
și mulajele lor dentare în culori pastel
să întâlnesc un om și apoi altul și apoi altul
repetiția e mama repetiției
să întâlnesc oameni după această
pauză impusă
sensibil ca un opărit
la cea mai mică mustăceală
hm
Andrei DÓSA
Poet, prozator și traducător, născut la Brașov (în 1985), Andrei s-a remarcat prin volumele de poezie Când va veni ceea ce este desăvârșit (2011), American Experience (2013), Nada (2015), Adevăratul băiat de aur (2017). În anul 2017 a fost unul dintre cei zece scriitori incluși în programul New European Voices, coordonat de platforma Literature Across Frontiers. Romanul Ierbar (2018) s-a bucurat de succes, fiind reeditat. Este redactor la Poesis International.
Serenela GHIȚEANU scrie cronică de carte și studii academice, dar și proză scurtă. Povestirile sale aduc o perspectivă accentuat feminină, cu atmosferă stranie și cu personaje prinse într-un joc mai mult de de idei, decât de situații. Cult, cu trimiteri subtile la proza europeană, scrisul ei pare o invitație la lectură și la observație.
Doina RUȘTI
Eduardo Mendoza – El rey recibe (Regele primește)
Barcelona, 1968: Rufo Batalla (luptă, în limba spaniolă) este un jurnalist începător și prima lui sarcină este să scrie despre nunta unui prinț aflat in exil. Ajunge la New York și știe că vrea să facă ceva extraordinar, doar e New York, nu orice loc. Asistă la fenomenele sociale din anii ’70, ca feminismul, mișcarea gay, deriva culturală, și scrie despre ele toate. Cartea lui Mendoza face parte din trilogia Las tres leyes del moviemiento (Cele trei legi ale mișcării) și reunește personaje reale și imaginare. Ce a vrut scriitorul cu acest volum? Să-și scrie parte din memorii, dar nu într-o formă clasică, ca să nu se plictisească el însuși, așa că l-a găsit pe Rufo Batalla să se lupte pentru el. Lui Mendoza i-au fost traduse în limba română: Mauricio sau alegerile locale, Labirintul măslinelor, Misterul criptei vrăjite, Peripețiile coafezului și Orașul minunilor.
Alexandra NICULESCU
Ioan CRISTESCU, despre Alice Voinescu, la Cultura in direct, MNLR
Cartea lui Bogdan Tănase constituie o analiză asupra literaturii din anii de vârf ai comunismului, scrisă cu o detașare intelectuală, rareori întâlnită în investigarea acestui subiect. De la “habitatul” totalitarist, la tezele din iunie și apoi la consecințele lor, reflectate în realismul socialist, Reconstituirile lui Bogdan Tănase aduc o imagine sintetică asupra unui fenomen ilustrat de multe și în varii etape, opere, manifestări. Anii 70 au constituit din punctul său de vedere un "nod istoric", generat de iluzoria libertate adusă de anul 1968, dar care a creat un curent subversiv important, manifestat cu precădere în proza scurtă de factură realistă. De la subterfugiile generaționiste ale anilor 70, existențial, protestul devine camelonic prin textualismul optzecist.
O carte bine și documentat scrisă, într-un stil concentrat și elegant.
Doina RUȘTI
„A venit o dată la mine la o trecere de pietoni, s-a apropiat și m-a privit cu o curiozitate infinită în ochii alungiți, migdalați, de tătar. Nu i-am spus nimic și ne-am revăzut peste o vreme la o petrecere de ziariști, a venit iar la mine și a început să plângă."
Păsări obosite, cu burți melancolice,
îi privesc de lângă puii lor.
Andrei Dósa
Participarea la concurs se face prin completarea unui FORMULAR DE ÎNSCRIERE aici.
Vă rugăm să citiți condițiile de participare în Regulamentul Oficial, pe blogul Arthur aici.
Un misterios șir de crime în Philadelphia, suspans, emoție.
Copyright © optmotive.ro