345/sinonimele mortalității strugurilor) sms defavorizat (zile lor vorba lor lumea drogurilor
dor de clarități fiziologice uite soarele uite șuruburile zilei uite raporturile pe care le stabilește umbra cu ce ne-a obișnuit să luăm drept prezență e exact cât am lăsat să ni se întâmple de la un reper la celălalt forțările au mereu ceva trist florile presate în scopuri școlare precizează irisul vegetal care nu mai privește decât cu ochii noștri speră că nu o să-i parazităm extincția dincolo de nevoia de ritualuri de despărțire cine zice ăla e uite soarele lor SINONIMELE MORTALITĂȚII STRUGURILOR) sms defavorizat (zile lor vorba lor lumea drogurilor include substanțe administrate fără discernământ trecutul tinde să devină una dintre ele scuze și acuze cu mâncărimi acute și băuturicile sinelui sunt reproduse alb negru sau color
17 iulie- Să mă stai
360/scuzeee mormăie sconcsul) sms denigrat (oare s-a strigat bine și
fiecare fel de distanță și conjuncția proximă au varianta lor infantilă chipul din fața chipului tău în termenii unui chepeng blocat spaimă ori însuflețire bănuiești că ignoră ceva de te bagă în seamă accesezi fața imobilă ea lasă tot restul lumii să își spună cuvântul cu inflexiunile vidului izbucnite între formațiuni astrale și roboteli bezmetice eșuate în înjurături de înmatriculare atât de diferiți ne ciocnim de cozile de gheață lăsate în urmă de copilării reziduale ce e permis și ce e admis cât poți să îți ții respirația până fraza trompetei de jazz găsește legătura în vârful degetelor ceva ce știi că poate fi distrus dar uite cum rămâne cu încăpățânarea firelor de păr care nu știu vorbe dar impun un profil contactul cu aerul accentuat în expresii faciale infinite doar schițe până la punct & de acolo arhivare în mișcare SCUZEEE MORMĂIE SCONCSUL) sms denigrat (oare s-a strigat bine și nu era cu mine a ajuns pământul plat și argumentul subiectiv e la putere vrei reportaje unde dai doar ce știi pe când aici pui la treabă tot ce habar nu ai cum încearcă să te omoare tot ce se raportează la părți din mine care pot să miroasă a casă chiar dacă doare mă identifici pe bază de dogoare
2020
343/supraviețuitorii mamelesc starterul) sms dezmeticire (toate ca toate
scoate tu sisteme de navigație pentru o umbră albă a ceva ce mi-a fost frică să nu uit am petrecut toată dimineața între reflectoare și scaune înalte pe cel din fața mea ai fi putut sta tu cu râsul strecurat printre diodele din care este semnalizată împărțirea tensiunii pe panoul de control și totul ar fi fost imposibil dar perfect dar și să nu stai ai putut totul e posibil și de efect poate SUPRAVIEȚUITORII MAMELESC STARTERUL) sms dezmeticire (toate ca toate dar nu se poate zice așa ceva frate chiar dacă despre asta e vorba că sar din somn profund e doar pentru că n-am ajuns încă acolo sau iau un hanorac la întâmplare și e doar de la ce m-a afectat și nu mă mai doare să nu intrăm în jocuri de convingere plictisitoare e mai bine așa cu capsa pusă pe contre cu dizolvarea în aer cu obișnuințele deformate de strategiile obligativității pe mâna comunității și a realității care zic iar și iar că se referă la ceva dar îți arată altceva asta-i toată treaba doar nu o să mergem pe coate până ni se dau halate și suntem potcoviți cu ciocate
2020
317/sinele mormăie savant) sms derbedeu (așa sunt eu
dumnezeu sau un salut dislexic din spațiu ce să alegi dacă tot ne-am strâns putem să lăsăm aici o pungă de supraviețuire pentru când vor face poc ruinele capitalismului omușorul care stă pe vine repetă că venise să se facă taximetrist spune tu, în ce lume iese bine dacă sunt trist pentru cine vine cu mine pun o taxă pregătit pentru sărituri intra-planetare cu cizmulițele în baltă pe strada din orașul estic numărul trei Oricât ne-am duce și ne-ar trage ața, e doar ca să stăm aici unde e ceață oriunde ne-am dus ca să ne tihnească viața a fost numai ca să rămânem de față sau măcar pe traseu SINELE MORMĂIE SAVANT) sms derbedeu (așa sunt eu doar că în cazul de față asta nu e o scuză vocea mi se subțiază de la prima silabă până la ultima cum se spune când îmbătrânește omul în 30 de secunde și o iau de la capăt cu propoziția care urmează mereu
2020
emisia continuă
celofanul unei bomboane desfăcut la nesfârșit
în plin spectacol între conductele vintage din partea
de sus a pereților și gândurile nopții strâns
încolțite de șuvoiul roșu de pe 3rd avenue
unde o să bem un pahar de vin de despărțire
sfârșitul jocului se întâmplase deja una din
cele 20 de reprezentații de la BAM
când am ieșit se lăsase întunericul și
brooklyn-ul își vedea de treburile lui relaxate
înaintea despărțirii am spus să supunem unor
cuvinte radioactive câteva bucăți de
pizza de la express italianul ne-a ascultat
și a fost curios să afle de unde am venit
“am avut și noi restaurante românești aici
Unul era chiar după colț dar tot ce făceau era doar
Să bea să danseze și să se bată între ei. Nici noi
Italienii nu ne mai batem între noi de mult timp
În brooklin, doar românii și albanezii mai fac asta
Spectacolul se terminase, a doua zi plecam
Farurile mașinilor ne priveau impasibile
Până la urmă bătrânica din sala de teatru a
Renunțat la dulciurile care îi făceau în ciudă.
Amintirile vor păli și vor deforma totul
Doar memoria o să ne ducă înainte și
Înapoi pe scala de radio a vieții noastre
2010
Poet de marcă al generației 2000, preocupat de poetica urbană și de fețele ascunse ale limbajului, este probabil artistul care a abordat cele mai spectaculoase formule lirice, multe sincretice, accentuat vizuale și histrionice. Dintre volumele sale: “fetiș – o carte românească a plăcerii” (2001), “corpuri românești” (2005), „poetic. cerul din delft și alte corpuri românești” (2011) Premiul Național pentru Poezie „Mihai Eminescu“.
Ieșirea din coșmarul Trump
Melancoliile unui deznădăjduit
Invitații lui Zenob: Allex TRUȘCĂ
Filmul de muzică
Opt biserici din București
Când natura îți devine acasă
Crisalida
aveam un nume, dar mi-au dat altul
Generația hippie, între Hesse și LSD
Aleksei Krucionîh și dezarticularea limbajului
la colț de stradă mariana
(Anii 90. Anii 2000: 1998-2005. Anii 2005-2007. Anul 2008-2009. Anii 2009-2011. Anul decăderii - 2012. Prin cenușa imperiilor - 2013-2019.)
PS. Vă așteptăm cu amintiri, opinii, comentarii - să scriem împreună istoria literaturii postdecembriste.
Credem în imagine și de aceea nu ilustrăm textele de literatură, ci le personalizăm cu secvențe din viața scriitorului, cu poze de la lansări sau de la alte evenimente care făceau până nu demult parte din viața noastră normală. Creatorul de ficțiune este un om viu, mai important decât relația simbolică din mintea unui ilustrator.
Angelica STAN scrie o proză matură, elaborată compozițional, cu grijă pentru logica narațiunii. Stilul așezat și exersat o plasează între autorii preocupați de echilibru și mai puțin de experimente. Textul de față oferă o poveste închegată și portrete scrise cu plăcerea observației.
OPTm
Recomandată de Cristina BOGDAN
Cătălin D. CONSTANTIN: Piețe din Transilvania
Un proiect ICR Brussels
ALDULESCU: Cea mai veche și cea mai nouă ediție
Biblioteca de Proză Contemporană. LITERA
Dan SOCIU - Un premiu bine-meritat pentru volumul Uau (Polirom, 2019), decernat de revista Observator Cultural.
În întunericul holului în lumina frigiderului sunt o absență străveche un demon bătrân
Dan SOCIU
Reeditare, 2020, Corint
„Generic vorbind, a te manifesta este o condiție a existenței viului, este o dorință a individului de a se afirma, ce nu poate fi evitată. Lucrările aparțin inițial intimității autorului. Acest proces odată realizat, nu rezistă mult în singurătate, el trebuie perceput și de alții cu întâmpinări polemice, analize, contraziceri, argumentări. Expunându-te, intri în comentariul lumii, mai adaugi o opinie la diversitatea gândirii. În formula actuală, am ales să-l invit pe fiul meu, Andrei, mi-a fost mai ușor să hotărăsc, cunoscându-i poziția față de realitate și felul cum gândește.
Ceea ce este în aparență real întinde capcane. Rolul artistului este să arate ce nu se vede.”
Florin CIUBOTARU
ADVERBE - expoziție semnată de Florin și Andrei Ciubotaru
BookLand renovează școli din mediul rural
Bani negri (pentru zile albe). Un serial HBO, semnat de Daniel Sandu.
În fiecare an apar șapte mii de filme în lume, dar cel pe care îl faci tu trebuie să aibă ceva inedit. (Daniel Sandu)
Ioan CRISTESCU, despre Alice Voinescu, la Cultura in direct, MNLR
Copyright © optmotive.ro