CV autentic : Andreea Apostu are pulsul rapid al animalelor mici. Își hrănește fricile cu zahăr și muzică franțuzească, riscând să facă diabet mai ales din cauza celui de-al doilea aliment. În rest, își imaginează tot mai des lucruri contrazise de realitate.
CV alternativ : Andreea Apostu este asistentă de cercetare și redactor al revistei „Poetic Stand”. A publicat poezie pe platformele „O mie de semne” și „Literomania”, iar în curând va apărea cu un grupaj de texte în revista „Familia”. A scris, de asemenea, cronici de carte în publicațiile „Timpul”, „Infinitezimal”, „Poesis Internațional” și „Poetic Stand”. A citit poezie în cadrul Institutului Blecher organizat de Claudiu Komartin.
le invidiam mereu pe fetele care decojeau portocale în pauze
la noi în familie portocalele se tăiau
felii egale, radiale
felii de pepene hibernale cu gust acrișor și
miros de sărbătoare
cu 4 zile înainte de crăciun
pe patul de spital
aveam în minte doar imaginea portocalelor decojite
țesutul alb precar punctat de carne
și felul în care extrăgeam cu atenție sâmburii când le tăiam
acum 2 ani a devenit virală pe net
o memă cu un robot operând o boabă de
strugure
oare cum arată o portocală cusută mă întrebam
oare chirurgul meu făcea și el exerciții de
îndemânare
ce fruct seamănă mai mult ca textură cu un sân
și cât de mare poate fi
un sâmbure
tumora mea
între un sâmbure de caisă
și unul de avocado
știai că
dacă ții un sâmbure de avocado cu baza
rotundă într-un pahar cu apă
va încolți fără să cunoască pământul?
La ce bun emoție și gânduri rotunjite de soare
în zona defunctă Uranus
când la 10 pași de gura de metrou dai printre
mașini de o pasăre moartă
lustruită de furnici
rewind delete delete
nu merge
imaginea rămâne îndesată în țevile de eșapament
la fel ca porumbeii legați de picioare din Bucureștiul de-acum 10 ani
metode diferite de tortură și dereglări mintale în orașul-contrapunct
unde orice ieșire imprudentă de suportabil e maculată
și stația de epurare îți dă doar apă cu un strat consistent de nisip
eu vreau apă cu clor
apă care arde
soluții ieftine de curățare
înainte să mă operez de apendicită o pasăre s-a izbit
de geamul de la bucătărie din poitiers
și când am ieșit în curte pieptul ei urca și cobora ca o minge de
ping pong
nu există semne e promisiunea cotidiană
prin care sper că în realitate nimic nu se leagă de nimic
și că aripa mâncată până la os a unei păsări
nu are legătură cu ganglionii mei dureroși
și posibila mutilare
imaginile înfundă des țevile de eșapament
și fac asfixierea mai ușoară
dar e o formă rară de suicid
tot ce poți simți e greață și puțină amețeală
m-am îmbrăcat în pijama
mi-am pus hainele în dulap pe umerașe de sârmă
m-am spălat cu sticla de 1,5 litri de dezinfectant
sunt mai curată ca niciodată
frumoasă ca un câmp steril deasupra lămpilor
fantezia oricărui ipohondru
de acum încolo o să curgă probabil
din mine un izvoraș limpede cu parfum de aloe
care omoară h1n1, covidul, cancerul și
câteva tipuri de bacterii
mai rezistente decât psihicul meu
în timpul unui lockdown
mi-aș fi dorit un partener de conversație
căruia să îi spun între vizita doctorului și asistenta „haideți la sală”
că îmi e teamă
singură apoi în salon ținându-mă de pereți ca să mă piș
singură în salon păcălind lumea
și proiectând pe tavan plimbări într-o geacă
galbenă cu un necunoscut
care nu mi-ar face niciodată rău
am nevoie de corp să fiu încălzită, asediată,
umplută cu firicele de aur care fac tăieturile
vizibile
până când devin altceva
și răspund la coduri simple
deschide închide strânge pumnul
e un ac foarte lung și ai pielea rigidă
nu mă doare nu simt nimic acum
dar am senzația ciudată că cineva
a umblat în mine
Poet, filmolog și traducător, autor de expresie cehă. A publicat trei volume de poezie (două la Praga și unul la București), volume și articole de specialitate (teoria și istoria filmului, analiză literară), numeroase traduceri, cu focus pe poezia și teatrul contemporan din Cehia, Slovacia, Polonia și Bulgaria. Creația sa este tradusă și publicată în peste 15 țări, fiind prezentă în prestigioase reviste și antologii internaționale. Membru al PEN Club-urilor Cehia și România. Produce și moderează evenimente culturale în Cehia, Slovacia și România, colaborează cu mai multe reviste de cultură și festivaluri din Europa, America și Asia.
Virtutea de a nu fi popular
Cazul „Amanda Gorman”
Invitații lui Zenob: Radu GĂVAN
Despre eșec și reușite în vremea gripei
Cadman și Claunek, o aventură într-o lume fără aventuri
Istorii cu armeni reali și imaginari
Fiecare femeie e o insulă
Praf de cărămidă
Viață, romane, moarte
Urmașii răzvrătiților și aventurierii (2)
Cuibul bufniței
Un roman despre recunoștință
(Anii 90. Anii 2000: 1998-2005. Anii 2005-2007. Anul 2008-2009. Anii 2009-2011. Anul decăderii - 2012. Prin cenușa imperiilor - 2013-2019.)
PS. Vă așteptăm cu amintiri, opinii, comentarii - să scriem împreună istoria literaturii postdecembriste.
Halucinantă, bizară, absurdă, proza luI Florin Spătaru păstrează o construcție coerentă și personaje de tip realist. Cu evidente rădăcini în scrierile avangardiste și o deschidere spre aventura citadină, scrierea sa schimbă accentul de la subiect către acțiunea minoră, trăită în detaliu, descrisă atent.
Recomandată de Radu GĂVAN
Digi24: Un dialog despre cărți și literatură, la „Ediția de dimineață" (Lucian Mîndruță)
Un roman „istoric”, în sensul că a fost primul mare roman postdecembrist, Sonata pentru acordeon de Radu Aldulescu, după mulți ani, vede din nou lumina tiparului săptămâna aceasta, la Ed LITERA.
Primele exemplare sunt cu autograf.
Trafika Europe: Women in Translation
Editura Charmides
Recomandarea lui Romeo Aurelian ILIE
Editura LITERA
Lecturile lui Cătălin Ștefănescu
Credem în imagine și de aceea nu ilustrăm textele de literatură, ci le personalizăm cu secvențe din viața scriitorului, cu poze de la lansări sau de la alte evenimente care făceau până nu demult parte din viața noastră normală. Creatorul de ficțiune este un om viu, mai important decât relația simbolică din mintea unui ilustrator.
Copyright © optmotive.ro