Revistă print și online

Cărți pe scurt

Diana, Alexandra NICULESCU, Ioana HODÂRNĂU

Cronica de carte

Nr. 80 / 6 septembrie, 2021

Transcendent Kingdom vine cu povestea unei tinere doctorande în neurologie, care încearcă să înțeleagă ce s-a întâmplat cu fratele ei, decedat din cauza unei supradoze. De origine africană, ea trece nu doar prin problemele adaptării, ci printr-un moment dificil, întrucât mama ei suferă de depresie, iar tatăl său i-a părăsit ca să se întoarcă acasă în Africa. (Diana Dragoman)

Câștigător al The NAACP Image Awards și al The Coretta Scott King Author Award, romanul în versuri Before the Ever After ne propune o incursiune în viața lui ZJ care se confruntă cu problemele de sănătate ale tatălui său, sportiv de perfomanță. (Diana Dragoman)

Fernando Aramburu a publicat recent romanul Los vencejos. Sper să fie la fel de bună ca Patria. Toni e un profesor dezamăgit, care trăiește doar cu Pepa, cățelușa lui, și biblioteca de care se desprinde încet-încet, luând o hotărâre dramatică. Înainte de a o duce la capăt începe să scrie o cronică personală, în fiecare zi, timp de un an, un fel de jurnal din trecutul lui și al Spaniei, în care apar părinții lui, fiul, fosta soție, o altă femeie, deci o întreagă constelație umană prin care vrea să ajungă la o adevărată lecție de viață. (Alexandra Niculescu)

Cât de aproape sunt ploile reci, Bogdan Coșa a apărut anul trecut, la Editura Trei. Poate că cea mai importantă caracteristică a scriiturii lui Coșa din această carte este oralitatea (arhaismele și regionalismele ocupă largi spații în narațiune), pentru că ea, nu de puține ori, contribuie decisiv la crearea senzației de spațiu pustiit, sortit abandonului total. Mi s-a părut un roman care își asumă proiectul unei narațiuni în gama ruralismului contemporan, al post-depopulării satului românesc. (Ioana Hodârnău)

în același număr